Sunday, January 22, 2012

Handphone Terkini Yang Pakai Android

Android semakin popular masa kini dan banyak syarikat-syarikat telefon bimbit mengeluarkan produk terbaru mereka yang berasaskan sistem operasi android. Aku pun teringin nak beli satu phone ni, tapi nak mencari yang betul-betul sesuai dulu. Berikut telefon terbaru yang menngunakan android yang dapat aku kesan.

Samsung Galaxy Nexus

Ha... Samsung ni sudah popular dengan Android sebab antara pengeluar pertama handphone yang berasaskan sistem operasi ni. Tentu sudah ramai yang kenal dengan Samsung Galaxy kan... Kini mereka keluarkan gadget baru lagi iaitu Samsung Galaxy Nexus.


Cool bukan?... Ia dilengkapi dengan OS Android terbaru iaitu "Android 4.0 (Ice Cream Sandwich). Dual-core processor, kamera 5 Megapixel.

HTC Rezound

Handphone ni kelihatan lagi power sebab ia pakai 1.5GHz dual-core processor, 8 MP dan 2 MP kamera.

Seperti biasa HTC memang salah satu produk handphone popular dengan Android dan ianya laju. Anda patut cuba dengan HTC dan pasti dapat rasa kelajuannya. 

 

Motorola Droid Razr

Handphone ni nampak macam yang terbaik "macam" tapi tak tahu la mungkin anda pernah pakai boleh kongsi-kongsi sikit. Android 4.0 (Ice Cream Sandwich) jugak OS die ni.

Ianya dikatakan phone yang nipis, ringan dan display yang sangat mengkagumkan. Ia pakai 1.2GHz dual-core processor dan kamera 8 Megapixel. Dengar kata baterinya tak boleh di tanggalkan macam kebanyakan handphone biasa ni, tapi tak tahulah kebenarannya. Jika dilihat dari gambar, ianya sangat sangat hebat....

No comments:

Post a Comment